Diablo

Jag har haft lite bloggtorka och svårt att komma på något att skriva om, men så insåg jag att det ju var rätt längesen jag skrev om bloggens egentliga tema: spel! Jag tänkte nu sätta igång en liten bloggserie om mina speltips (både för dator och tv), kanske varvat med lite andra inlägg också.

Först ut är Diablo. Spelet beskrivs såhär på prisjakt.se:

”Spelet Diablo III utspelar sig i Sanctuary, en värld som endast 20 år tidigare räddats från till synes övermäktiga och ondskefulla krafter av ett fåtal krigare. Nu är det din tur att stå för hjältedåden i ett spel som kännetecknas av dynamiska världar, ”djävulska monster” och multiplayermöjligheter via Battle.net.”

Spelet lanserades på engelska redan 1996, och idag finns det uppföljare till det.

diablo är en klassiker

Kommentera

