Broken Sword II: The Smoking Mirror

Broken Sword har något väldigt unikt, den har så att säga en själ. Många spel handlar bara om att ta sig från punkt 1 till 2 men i Broken Sword så är det själva resan som är det roliga. Den handmålade designen är otrolig, karaktärerna personliga och varma och man känner sig verkligen som en äventyrare. Charmen med BS är att det utspelar sig i den verkliga världen så det känns som att det skulle kunna ha hänt på riktigt och därför blir äventyret mera realistiskt.

Detta är ett roligt spel, men jag har inte hunnit spela det tillräcklig känner jag. Så jag får skriva mer om det framöver när jag lagt fler timmar på att spela det och utforskat det helt och hållet så att jag kan ge er en rättvisare bild av den

Broken_Sword_2_cover

Kommentera

