Diablo III – Reaper of Souls

Jag har längtat väldigt mycket efter denna expansion, men jag kan ju inte påstå att jag utan Diablo när den väl kom. Mitt Diablo III-sug har jag nämligen stillat rikligt under de senaste månaderna och i och med patch 2.0, som anlände månaden innan expansionssläppet av det nya, och då hann jag aldrig längta. Skönt, för det har varit en lång väntan. Jag har nu under två veckors tid utforskat alla delar av Reaper of Souls och kan tryggt konstatera att Blizzard inte missat en endaste detalj. Expansionen är i det närmaste perfekt och kommer att öka livslängden på spelet med minst lika lång tid som Lord of Destruction gjorde för Diablo II. Själv förutspår jag att Diablo III kommer att inta platsen som det spel jag spelat mest någonsin.

Reaper of Souls lägger till tio nivåer till maxnivån och att nå nya maxleveln 70 går ganska fort, mycket tack vare de nya reflection pools som gör att man får bonus på en viss mängd erfarenhetspoäng. Det är både bra och dåligt, för från och med patch 2.0 så levlar fienderna i samma takt som en själv vilket innebär att om man stiger i level för fort, utan att ens vapen och rustning hänger med, blir det ganska svårt.

Finns till PC, Xbox 360 och PS3

diablo

Kommentera

